bclose

آیا غذا بر بهداشت روان تاثیر می گذارد؟

آیا غذا بر بهداشت روان تاثیر می گذارد؟

ماریا پتزل، متخصص ارشد بالینی در مرکز سرطان MD Anderson و عضو هیئت مشاوره علمی و پزشکی PanCAN گفت: که این یک سوال بسیار پیچیده است و بدون پاسخ ساده است!
به گزارش تیم ترجمه بهنود پرس، پتزل اشاره کرد که گزارش های خلاصه ای در چندین مجله تغذیه، اعصاب و سلامت روان وجود دارد که شواهدی وجود دارد که یک رژیم غذایی سالم که بیشتر شامل میوه ها، سبزیجات، دانه های غلات، ماهی و چربی های سالم مانند روغن زیتون است با خطر یا میزان پایین از افسردگی در جمعیت عمومی.

با این حال، محققان به اندازه کافی موضوع سلامت غذا و سلامت را بررسی نکردند تا پاسخ قابل اعتماد به این سوال ارائه شود.

پتزل گفت: «به نظر من، تاثیر رژیم غذایی بر افسردگی در بیماران مبتلا به سرطان مورد مطالعه قرار نگرفته است. با این حال، ما می دانیم که وضعیت تغذیه بهتر با کیفیت بهتر زندگی در بیماران مبتلا به سرطان های خاص همراه است.»

او افزود: «رابطه بین رژیم غذایی و سلامت روان یک موضوع در حال ظهور است.»

پتزل اذعان دارد که بعضی اوقات خوردن سالم می تواند دشوار باشد، به خصوص برای بیماران مبتلا به سرطان پانکراس و زمان و انرژی خرد شده و خانواده هایشان. او توصیه می کند که افرادی که تلاش می کنند کیفیت رژیم غذایی خود را بهبود ببخشند، به موسسه تحقیقات سرطان آمریکا (AICR) آمریکایی آمریکایی اشاره می کنند.

۵ دستورالعمل AICR:

هدف از وعده های غذایی شامل ۲/۳ (یا بیشتر) سبزیجات، میوه ها، دانه های کامل و یا لوبیا و ۱/۳ (یا کمتر) پروتئین حیوانی (مانند گوشت قرمز، مرغ، ماهی، تخم مرغ و لبنیات)
اضافه کردن منابع پروتئینی گیاهی مانند توفو، لوبیا، آجیل و دما را به بخش ۲/۳ گیاه بر اساس صفحه خود اضافه کنید
اگر شما یک طرفدار گیاهی نیستید، سبزیجات را به سس ها و سوپ ها اضافه کنید یا آنها را به روش دیگری (کباب کردن یا کباب کردن)
از نظر جسمی فعال باش
حفظ وزن سالم
در حالی که هیئت داوران علمی هنوز بر روی رژیم غذایی و سلامت روان نیست، پتزل بیماران مبتلا به سرطان پانکراس را به خوردن مواد مغذی تشویق می کند.

پتزل افزود: «ما می دانیم که یک رژیم غذایی گیاهی که شامل دانه های کامل و پروتئین های گیاهی است می تواند به کاهش خطر سرطان کمک کند و برای بازماندگان سرطانی توصیه می شود.” “من بیماران را تشویق می کنم که رژیم غذایی پر از سبزیجات، میوه ها، دانه های غلات، لوبیا، دانه ها و آجیل ها را با گوشت قرمز، گوشت قرمز و غذاهای فرآوری شده محدود کنند.»

بدون دیدگاه

پاسخ دادن