bclose

میزان مصرف آجیل در ایام نوروز

میزان مصرف آجیل در ایام نوروز

در ایام نوروز شاهد مصرف فراوان آجیل توسط مصرف کنندگان هستیم. ما به شما برنامه می دهیم تا با مصرف صحیح آجیل، کالری، ویتامین و مواد معدنی به میزان کافی وارد بدن شما گردد.

پسته

پسته

حداکثر ده عدد پسته مصرف کنید.
شما با مصرف ده عدد پسته، ۱۰۰ کیلو کالری انرژی به بدن خود وارد می کنید. این میزان پسته برابر است با ۱۲ گرم کربوهیدرات و ۲۴ گرم چربی. میزان مصرف بیشتر از ده عدد پسته ، باعث افزایش چربی غیر مفید در بدن مصرف کننده خواهد شد.
نکته: پسته سرشار از منیزیم است.
بادام

بادام

حداکثر ده عدد بادام درختی مصرف کنید.
شما با مصرف ده عدد بادام درختی، ۲۷۵ کیلو کالری انرژی به بدن خود وارد می کنید. این میزان بادام برابر است با ۱۲ گرم کربوهیدرات و ۲۵ گرم چربی. میزان مصرف بیشتر از ده عدد بادام درختی ، باعث افزایش چربی غیر مفید در بدن مصرف کننده خواهد شد.
نکته: بادام درختی سرشار از فسفر است.
نکته : میزان چربی بادام هندی از بادام درختی بیشتر است. پیشنهاد می شود روزانه ۷ عدد بادام هندی مصرف کنید.
گردو

گردو

حداکثر دو عدد گردو مصرف کنید.
شما با مصرف دو عدد گردو، ۲۵۴ کیلو کالری انرژی به بدن خود وارد می کنید. این میزان گردو برابر است با ۱۳ گرم کربوهیدرات و ۳۵ گرم چربی. میزان مصرف بیشتر از دو عدد گردو ، باعث افزایش چربی غیر مفید در بدن مصرف کننده خواهد شد.
نکته: گردو سرشار از منیزیم است.
فندق

فندق

حداکثر چهار عدد فندق مصرف کنید
شما با مصرف چهار عدد فندق، ۲۸۵ کیلو کالری انرژی به بدن خود وارد می کنید. این میزان فندق برابر است با ۶ گرم کربوهیدرات و ۳۵ گرم چربی. میزان مصرف بیشتر از چهار عدد فندق ، باعث افزایش چربی غیر مفید در بدن مصرف کننده خواهد شد.
نکته: فندق سرشار از فسفر است.
تخمه آفتاگردان

تخمه آفتاگردان

حداکثر پنجاه گرم تخمه آفتابگردان مصرف کنید
شما با مصرف پنجاه گرم تخمه آفتابگردان، ۲۹۰ کیلو کالری انرژی به بدن خود وارد می کنید. این میزان تخمه آفتابگردان برابر است با ۱۰ گرم کربوهیدرات و ۲۵ گرم چربی. میزان مصرف بیشتر از چهار عدد فندق ، باعث افزایش چربی غیر مفید در بدن مصرف کننده خواهد شد.
نکته: تخمه آفتابگردان سرشار از فسفر است.

بدون دیدگاه

پاسخ دادن