bclose

چهار غذا که می تواند خطر ابتلا به سرطان پستان را کاهش دهد

چهار غذا که می تواند خطر ابتلا به سرطان پستان را کاهش دهد

روغن زیتون
در مقابل تمام مزایای بهداشتی دیگر که در حال حاضر با روغن زیتون ارتباط دارد، چربی سالم نیز ممکن است در کاهش خطر ابتلا به سرطان پستان مفید باشد. یک مطالعه در ماه سپتامبر نشان داد که اضافه کردن چهار قاشق غذاخوری روغن زیتون فوق العاده به رژیم غذایی غنی از میوه ها و سبزیجات می تواند خطر ابتلا به سرطان پستان را با ۶۸ درصد کاهش دهد.
به گزارش گروه ترجمه بهنود پرس ، یکی دیگر از عوامل خطر برای سرطان پستان است. مطالعه ۲۰۱۴ در مورد بیش از ۳۵۰۰ زن نشان داد که مصرف بیش از ۵/۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون در هر روز با کاهش تراکم پستان ارتباط دارد.
ماهی
ماهی قزل آلا، ساردین ها و ماهی خال مخالی همه ماهی هایی هستند که به رژیم غذایی خود اضافه کنید چون منابع خوبی از اسیدهای چرب امگا ۳ هستند.
طبق بررسی ۲۰۱۴ در مورد علل سرطان و کنترل، درست مثل روغن زیتون، خوردن بیش از مقدار امگا ۳ ممکن است با کاهش تراکم پستان مرتبط باشد.
میوه ها و سبزیجات
مطالعات زمان و زمان نشان داده اند که رژیم های غذایی مبتنی بر گیاه با خطر پایین تر سرطان سینه ارتباط دارند. چند دلیل ممکن وجود دارد: بر اساس یک مطالعه ۲۰۱۵، آنتی اکسیدان بیشتر در یک رژیم غذایی، خطر ابتلا به سرطان سینه را پایین می آورد. همچنین، فیبر موجود در میوه ها و سبزیجات می تواند توانایی آنها در کاهش خطر را افزایش دهد، همانطور که در مجله اروپایی مجله تغذیه سال ۲۰۱۱ گزارش شده است.

توصیه می کنیم خوردن سبزیجات (کلم بروکلی، کلم و گل کلم)، سبزیجات آلن (پیاز، پیاز و سیر) و قارچ های آسیایی را در برنامه غذایی خود قرار بدید.

سویا
مطالعات متعددی مربوط به سویا با کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه است. با این حال، استثنا وجود دارد: اگر شما یک حامل ژن BRCA2 جهش هستید، بر اساس تحقیقات سال ۲۰۱۳ منتشر شده در مجله آمریکایی تغذیه بالینی، ممکن است سووی خطر ابتلا به خود را افزایش دهد، و این نشان می دهد که محصولات سویا خطر ابتلا به سرطان سینه را کاهش می دهند – به استثنای کسانی که جهش BRCA2 را حمل می کنند.

بدون دیدگاه

پاسخ دادن