bclose

فرآورده های پروبیوتیک مصرف کنید

نوشیدن سه لیوان شیر یا بیشتر در روز به سلامت استخوان‌های زنان آسیب می‌رساند.

فرآورده های پروبیوتیک مصرف کنید

پروبیوتیک ها میکروارگانیسم هایی است که به علت داشتن خواص مفید برای بدن مصرف می شود. سیستم گوارشی منبع بیش از ۵۰۰ نوع باکتری مختلف است. پروبیوتیک ها می تواند فلور طبیعی دستگاه گوارش را تقویت کند عملکرد روده ای را بهبود دهد و استحکام دیواره روده را حفظ کند.
واقعیت های پروبیوتیک ها:

مقابله با اسهال که باکتری کلسترویدیوم دیفیسیل (C.Difficile) ایجاد می کند.

به درمان بیماری کرون، یکی از بیماری های التهابی روده کمک می کند.

عملکرد سیستم ایمنی بدن را بهبود می بخشد.

حساسیت و دیابت را درمان می کند.

میزان کلسترول را کاهش می دهد.

عملکرد مغز را بهبود می دهد.

به مبتلایان به بیماری «عدم تحمل لاکتوز» کمک می کند تا بتوانند لاکتوز را بهتر تحمل کنند.

کاهش دهنده فشارخون است.

علایم سندروم بی قراری روده را کاهش می دهد.

در بسیاری از کشورهای اروپایی، آفریقای شمالی و آسیایی انواع گوناگونی از فرآورده‌های پروبیوتیک شامل شیرهای تخمیری، شیرهای تازه، ماست، دسرهای منجمد و پنیر در حال تولید و مصرف است. در سه دهه گذشته ، فرآورده‌های تجاری پروبیوتیک عرضه شده به بازار جهانی از رشد جهشی برخوردار بوده‌اند. در امریکای شمالی، محبوبیت شیرهای تخمیری پروبیوتیک کمتر از کشورهای اروپایی است از این رو سایر فرآورده‌های لبنی مانند پنیر و یا فرآورده‌های غیر لبنی پروبیوتیک به طور فزاینده موضوع پژوهش و تولید قرار گرفته است.
در اروپا ماست پروبیوتیک پر طرفدارترین فرآورده پروبیوتیک است. فرآورده‌های غذایی پروبیوتیک به منظور درمان عفونت‌های روده‌ای به ویژه اسهال و عفونت‌های باکتریایی و مخمری دستگاه تناسلی تولید شده‌اند. بنابراین علاوه بر معرفی غذاهای پروبیوتیک به عنوان غذاهای مفید، فرهنگ سازی و ایجاد یک طرز فکر نوین در درک این مطلب که فرآورده‌های پروبیوتیک قرص و کپسول نبوده بلکه جزیی از سبد غذایی روزانه خانوار بشمار می‌آیند بسیار ضروری است.

بدون دیدگاه

پاسخ دادن