bclose

راه صحیح سیر شدن

معایب خوردن فست فود

راه صحیح سیر شدن

شروع غذا با مصرف سبزی و پروتئین و اتمام آن با کربوهیدرات ها احساس سیری بیشتری به انسان می دهد.به گزارش بهنود پرس به نقل از خبرگزاری ایرنا ، محققان می گویند این ترتیب غذایی به این دلیل توصیه می شود که پروتئین روند آزاد سازی کربوهیدرات ها را در جریان خون آهسته می کند و از بالا رفتن سریع قند خون و در پی آن افت قند خون و احساس گرسنگی پیشگیری می کند. به گفته پزشکان این امر به ویژه برای افراد مبتلا به دیابت که باید قند خون خود را به دقت کنترل کنند، حائز اهمیت است. افراد دارای اضافه وزن و مبتلا به دیابت نوع دو که غذای خود را با مصرف سبزی یا پروتئین آغاز می کنند و با کربوهیدرات به پایان می رسانند، احساس بهتری دارند. محققان می گویند: مصرف کلم بروکلی و گوشت مرغ قبل از مصرف نان و آب میوه باعث پایین آمدن سطح قند خون در دو ساعت بعد می شود.
برنج چاق کننده‌تر از ماکارونی
تفاوت برنج و ماکارونی در مقدار کالری آنهاست.برنج ۳۵۰ کالری و ماکارونی ۲۵۰ کالری در هر ۱۰۰ گرم دارد. به غیر از میزان کالری، این مواد غذایی تفاوت دیگری با هم ندارد و اگر سبوس آنها جدا نشده باشد، حاوی ویتامین‌های مشابه است .
نکته آخر: این ۲ماده غذایی انرژی زا است. برنج، بیشتر از ماکارونی باعث چاقی می شود.

بدون دیدگاه

پاسخ دادن