bclose

زنان بخوانند

زنان بخوانند

مواد غذایی مفید برای زنان:
ویتامین B6- که باعث بهبود خلق و خو، کنترل اشتها و تنظیم خواب می شود.

ویتامین B12- با خستگی مفرط مقابله می کند.

فولات- در هفته های اول بارداری مانع نقص سیستم عصبی و ستون مهره ها می شود و خطر سرطان کولون و سینه را کاهش می دهد.

کلسیم- علایم قاعدگی دردناک را کاهش می دهد و فشار خون را تنظیم می کند.

آهن- میزان انرژی را افزایش می دهد و از کم خونی پیشگیری می کند.زنان نسبت به مردان به میزان بیشتری ماده مغذی به ویژه آهن و کلسیم نیاز دارند. در قاعدگی، بارداری و شیردهی باید از مواد مغذی بیشتر استفاده کرد در صورتی که برای مدت طولانی برنامه غذایی را کامل رعایت نکنید، احتمال بروز کمبود ماده مغذی وجود دارد.

بدون دیدگاه

پاسخ دادن