bclose

کاهش درد قاعدگی با دم نوش بابونه و رازیانه

کاهش درد قاعدگی با دم نوش بابونه و رازیانه

زنانی که دچار قاعدگی دردناک هستند برای کاهش غلظت خون در روزهای نزدیک به این دوران باید از مصرف خوراکی‌های سرد مانند ماست، خیار و آب یخ خودداری کنند. همچنین مصرف مواد غذایی سنگین و غلیظ مانند کله پاچه، حلیم، گوشت گوساله و نانی که خمیر آن به خوبی ورز نیامده باعث غلظت خون در این دوران می‌شود. در دوران قاعدگی و بعد از آن استفاده از غذاهایی که به راحتی هضم می‌شوند مانند زرده تخم‌مرغ، گوشت گوسفند و سوپ می‌تواند باعث کاهش درد و غلظت شود.

به گزارش بهنود پرس، چنانچه در بررسی‌های اولیه درد قاعدگی بیماری لگنی خاصی توسط پزشک مشاهده نشود، فرد مبتلا به دیسمنوره اولیه است و مصرف دم نوش رازیانه و بابونه می‏‌تواند در کاهش درد بسیار کمک کننده باشد.

امروزه و با توجه به نتایج مطالعات انجام شده، ورزش می‌تواند در کاهش درد بسیار مفید و موثر باشد به همین دلیل بهتر است زنان حداقل چند روز مانده به دوران قاعدگی، به مدت ۳۰ دقیقه تا یک ساعت ورزش کنند. ورزش باید به طور منظم و در تمام طول ماه انجام شود که اگر این کار امکان پذیر نبود، توصیه می‌شود حداقل در روزهای نزدیک به این دوران به منظور جریان بهتر خون و کاهش درد، ورزش را در برنامه روزانه خود جای دهند.

نکته آخر: استفاده از روغن زنجبیل  و مالیدن آن روزی ۳ تا ۴ مرتبه در ناحیه پایینی شکم می‌تواند موجب کاهش درد قاعدگی و خارج شدن خون به طور کامل از بدن شود.

بدون دیدگاه

پاسخ دادن