bclose

مصرف ماهی و کاهش ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی

مصرف ماهی و کاهش ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی

ماهی و فرآورده‌های آبزی حاوی مقادیر زیادی اسیدهای چرب غیراشباع با نام امگا۳ هستند. منابع علمی از اسید چرب امگا ۳ به عنوان دوستدار قلب یاد می‌شود به همین امر مصرف این ماده در رژیم غذایی از اهمیت زیادی برخوردار است.

به گزارش بهنود پرس، ماهی‌ها ی دریایی حاوی مقادیر بیشتری از املاح هستند. اگرچه میزان املاح و مواد مغذی ماهیان دریایی بیشتر از ماهیان پرورشی است، اما مصرف ماهیان پرورشی نیز ازحیث برخورداری از مواد مفید برای سلامتی از اهمیت زیادی برخوردار است.

سازمان‌های جهانی مصرف دو بار در هفته ماهی و سایر فرآورده‌های آبزی را توصیه می‌کند، به خانواده‌ها توصیه می شود حتما دو بار در هفته ماهی را در برنامه غذایی خود بگنجانند.

بر اساس آمارهای جهانی بیماری های قلبی یکی از مهمترین عوامل مرگ و میر در دنیا هستد. در کشور ما نیز میزان مرگ در اثر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی رقم بالایی است و به نظر می‌رسد با افزایش مصرف آبزیان می‌توان تا حد زیادی از ابتلا به این بیماری‌ها جلوگیری کرد.

مصرف ماهی و سایر فرآورده‌های آبزی همچنین می‌تواند در کاهش ابتلای افراد به فشار خون، گرفتگی عروق و… موثر باشد. ضمن اینکه مصرف ماهی می‌تواند در کاهش میزان بروز سکته‌ها نیز نقش داشته باشد.

نکته آخر:  ماهی و آبزیان نباید در مقادیر زیادی روغن سرخ شوند، چراکه با سرخ کردن ماهی در روغن زیاد ترکیب چربی‌های مفید آن‌ها دچار تغییر می‌شود.

بدون دیدگاه

پاسخ دادن